اتاق تمیز (Cleanroom)
در تعریف کلی می توان اینگونه عنوان کرد که اتاق تمیز یا همان clean room به یک مکان کاملا تمیز گفته می شود که از نظر تعداد و سایز ذرات گرد و غبار معلق در هوا و شرایط محیطی مانند رطوبت، سرما، گرما و حتی فشار تحت کنترل قرار می گیرد. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی تجهیزات گسترده بسیاری برای ساخت و طراحی اتاق تمیز در اختیار می باشد. اتاق تمیز در حوزه های مختلف نظیر محیط زیست، صنعت هسته ای، صنعت داروسازی، صنایع غذایی، فناوری اطلاعات، صنعت کشاورزی، صنایع میکروالکترونیک و همچنین در بیمارستان ها و خدمات پزشکی کابرد دارد.
برای طراحی اتاق تمیز باید استانداردهای مربوط به آن در نظر گرفته شود. در این راستا برای این اتاق ها استانداردهای مختلفی تعریف شده است که با توجه به آن استانداردها میزان آلودگی هایی که در فضا وجود دارد مورد سنجش و کنترل قرار گرفته و سپس اقدامات مربوط به طراحی انجام خواهد گرفت. یکی از این استانداردها به نام استاندارد ISO 14644 می باشد که طبق این استاندارد تعداد ذرات کمتر از نیم میکرون در یک فوت مکعب اندازه گیری شده است.

زیست فناوری پایاژن
اتاق تمیز (Cleanroom)

تامین کننده

اتاق تمیز (Cleanroom)

نوع دیگری از ضوابط جهت طراحی و راه اندازی اتاق تمیز تحت عنوان الزامات GMP وجود دارد که در آن تعداد ذرات در دو حالت آماده به کار و در حین انجام کار شمارش می شوند. کلاس های اتاق تمیز A ، B، C و D طبق طبقه بندی GMP با کلاس های 100 تا 100000 استاندارد فدرال ایالات متحده با تعداد ذره های در یک اندازه مشخص در هر فوت مکعب هوا (در وضعیت بدون فعالیت) مقایسه می شود.

اتاق تمیز (Cleanroom)

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکتهای معتبر تولید تجهیزات اتاق تمیز داروسازی کشور هندوستان، امکان تامین کلاس های مختلفی از اتاق های تمیز را با قابلیت های مدنظر کاربران فراهم کرده است.

اتاق تمیز (Cleanroom)
با ما تماس بگیرید