مخلوط کن (Blenders)

مخلوط کردن (Blending)، یکی از اساسی ترین عملیات تولید دارویی است که می تواند یکی از چالش برانگیزترین واحدها برای کنترل شدن باشد چرا که داروها از مخلوط شدن تعداد زیادی از ترکیبات شیمیایی با یکدیگر ساخته و تولید میشوند. به عبارتی دیگر مخلوط کردن میتواند بارها در یک فرآیند تولید انجام شده و ممکن است در زمان های مختلف نیاز باشد که اکسپیانت جدیدی به ترکیب اضافه شود. به صورت کلی مخلوط کردن فرآیندی است که طی آن ترکیب API و Excipient ها برای اطمینان از حصول مخلوطی همگن از تمام مواد تشکیل دهنده انجام می گیرد. از آن جا که مواد دارویی فعال (API) غالبا به صورت پودر بوده و در راستای تولید محصولات دارویی می بایستی با ترکیبات پودری دیگر مخلوط شوند از این رو ترکیب پودرها گامی بسیار مهم در تولید فرم های جامد دارویی به حساب می آید.

زیست فناوری پایاژن
دستگاه بلندر (Blender)

تامین کننده

در واقع یک مخلوط کن دارویی جزء تجهیزات مکانیکی و الکتریکی است که برای مخلوط شدن یکنواخت تمام اجزایی که در آن ذخیره میشوند طراحی شده است و می تواند تمام این اقدامات را به طور خودکار انجام دهد. این در حالی است که این مخلوط شدن بسته به نوع ترکیب شیمیایی و واکنش مجاز میتواند در یکی از دو حالت خشک یا مرطوب انجام شود. از این رو مخلوط کن های مختلفی از جمله مخلوط کن های هشت ضلعی، توده ای (Mass blender)، مخلوط کن V شکل و عمودی شکل (Vertical blender) در صنعت داروسازی وجود دارد که هریک برای اهداف خاصی ساخته و طراحی شده اند. بازده اختلاط تحت تأثیر عوامل خارجی متعددی مانند درجه مورد نظر همگنی و زمان ترکیب مورد نیاز می باشد که عمدتاً به خواص مواد مخلوط شده و هندسه مخلوط کننده بستگی دارد.

دستگاه بلندر (Blender)

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکتهای معتبر تولید تجهیزات داروسازی کشور هندوستان، انواع مختلفی از دستگاه های همزن (میکسر) را با طیف متنوعی از کیفیت جهت تامین نیاز بخش های مختلف صنایع داروسازی، غذایی و شیمیایی فراهم کرده است.

دستگاه بلندر (Blender)
با ما تماس بگیرید