دستگاه آبساز دارویی یا دستگاه تولید آب خالص

دستگاه آبساز دارویی (دستگاه تولید آب خالص)+ قیمت و مشاوره

آب خالص دارویی در صنعت داروسازی برای اهداف متفاوتی از جمله تولید محصولات تزریقی و یا غیر تزریقی استفاده می گردد. در مسیر تولید محصولات غیر تزریقی از آب خالص دارویی برای فرموله سازی و یا شست و شوی تجهیزات استفاده می گردد و برای تولید محصولات تزریقی از آب خالص دارویی جهت شست و شوی محفظه ها و یا به عنوان خوراک جهت تولید آب خالص دارویی تزریقی استفاده می گردد. لازم به ذکر است آبی که جهت تولید محصولات غیر تزریقی استفاده میشود(PW) به لحاظ کیفیت در سطح پایین تری از آبی است که جهت تولید محصولات تزریقی (WFI) به کار گرفته می شود.

دستگاه آبساز دارویی برای تولید آب خالص دارویی می بایست ترکیبات آلی، یون ها با وزن مولکولی بالا و باکتری ها یا پیروژن ها از آب حذف کند تا بتواند به استاندارهای کیفی دست یابد.

پیش تصفیه (Pre treatment) در دستگاه آبساز دارویی

پیش تصفیه نقش بسیار مهمی در بهره برداری صحیح و ایمن از دستگاه آبساز دارویی یا سیستم های تولید آب خالص ایفا می کند که با استفاده از برترین نوع طراحی های حفاظتی ساخته می شود. بعلاوه سیستم های پیش تصفیه مدولار بوده و بر اساس مشخصات آب خام طراحی می گردد.

طراحی دستگاه‌های آبساز بر اساس استانداردهای USFDA, MHRA, WHO, EU و دیگر استانداردهای بین المللی صورت می گیرد.

فیلتر شنی (Media Filtration) دستگاه تولید آب برای داروسازی

این نوع تصفیه اولین مرحله برای دستیابی به آب تمیز به عنوان خوراک ورودی برای RO می باشد و طی آن فیلتر شنی جهت حصول بهترین نتیجه با دقت انتخاب و درجه بندی می گردد. در این راستا فیلترهای دستی و تصفیه دیسکی خودکار(automatic disc filtration) را نیز می توان فراهم کرد.

نرم کننده (Softener) آب

دستگاه تولید آب خالص برای انجام این نوع تصفیه جهت از بین بردن سختی آب و عدم رسوب گیری غشاهای RO با استفاده از ذرات با سایز Ix با بیشترین بازده تولید و کمترین سختی خروجی طراحی شده است. این نوع خدمات که در دستگاه آبساز دارویی غالبا به صورت اتوماتیک طراحی می شود، به صورت دستی نیز قابل طراحی و اجرا می باشند.

اولترافیلتراسیون (Ultrafiltration) دستگاه آبساز دارویی

از انواع تصفیه غشایی است که در آن نیروهایی مانند گرادیان های فشار و یا غلظت منجر به جداسازی از طریق یک غشای نیمه تراوا می شوند. طی آن جامدات معلق و محلول های با وزن مولکولی بالا نگه داشته شده و محلول های با وزن مولکولی پایین و آب از غشا عبور می کنند . این فرآیند جداسازی در صنعت جهت تصفیه و غلیظ سازی محلول ماکرومولکولی، به ویژه محلول پروتئینی مورد استفاده قرار می گیرد.

آبساز دارویی یا دستگاه تولید آب خالص

مراحل تولید آب خالص:

اسمز معکوس (RO):
در طول انجام فرآیند اسمز معکوس، آب قابل شرب از یک غشای نیمه تراوا عبور می کند که طی آن یون ها، مولکول ها و ذرات بزرگتر را پشت سر می گذارد و آب خالص تولید می شود. هم چنین دراین روش، قبل از اینکه آب پیش تصفیه شده جهت خوراک وارد سیستم RO شود در معرض مواد شیمیایی مختلف قرار می گیرد تا از خاصیت تطبیق پذیری آب جهت انجام عملیات مستمر استفاده گردد. در مرحله بعدی، به منظور کاهش احتمال گرفتگی فیلترها آب از یک فیلتر 5 میکرونی عبور داده می شود و سپس با استفاده از پمپ فشار عمودی چند مرحله ای به بخش RO منتقل می گردد. بخش RO دارای دو مرحله می باشد که در آن خروجی مرحله اول بواسطه مرحله دوم تصفیه می شود.

مزایای استفاده از این روش به شرح زیر می باشد:

از جمله مزایای استفاده از این روش، بهبود طعم و مزه آب و همچنین نگهداری و نظافت آسان سیستم می باشد.

نمایندگی شرکت هیدروپیور (HydroPure) هندوستان

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکت معتبر هیدروپیور (HydroPure) هندوستان، در تمام بخش های تولید آب خالص از تولید، ذخیره و توزیع آب تصفیه شده، آب تزریقی و بخار خالص آماده تامین نیاز بخش های در تامین دستگاه های دستگاه آبساز دارویی برای صنایع داروسازی می باشد.

قیمت دستگاه آبساز دارویی

جهت استعلام قیمت و خرید دستگاه آبساز دارویی میتوانید با مشاوران ما در مجموعه زیست فناوری پایاژن ارتباط بگیرید.

دستگاه آبساز دارویی یا دستگاه تولید آب خالص

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید