هود های لامینار آزمایشگاهی

هودهای لامینار نوعی از تجهیزات تهویه هستند که در محیط آزمایشگاه برای ایجاد یک محیط آسپتیک و به منظور محافظت پرسنل و مواد مورد آزمایش مورد استفاده قرار می گیرند. این هودها بر اساس سطح حفاظتی که ایجاد میکنند به سه کلاس I ، II، III تقسیم می شوند.

هودهای شیمیایی یا هودهای کلاس I با هدف محافظت از کاربر در مقابل بخارهای آسیب زا و سمی و همچنین گرد و غبار طراحی شده اند. این نوع از هودها برای آزمایشگاه های شیمی، میکروبیولوژی، بخش های تحقیق و توسعه داروسازی، آزمایشگاه های تحقیقات سرطان و به منظور جلوگیری از انتشار باکتری ها و مواد سرطان زا به محیط ضروری می باشند. این نوع از هودها دارای یک بخش جلویی به منظور دسترسی به مواد داخل محفظه، فشار منفی که باعث انتقال هوا از بیرون به داخل و فیلتر هپا که باعث تصفیه هوا قبل از خروج از هود می گردد.

هودهای کلاس II یا هودهای کشت سلول با هدف ایجاد محیط استریل به منظور انجام آزمایشات کشت سلول طراحی شده اند. این نوع هود شامل محفظه ای می باشد که در آن هوا پس از گردش به وسیله یک فیلتر هپا جذب شده و از این طریق نمونه های داخل محفظه از هرگونه آلودگی محافظت می شوند. در این هود هوای ورودی پس از عبور از یک فیلتر هپا وارد محفظه شده و هوای خروجی نیز پس از فیلتر مجزایی عبور می کند. این نوع هود در ازمایشگاه های مولکولی که لازم است بیشتر آزمایشات در شرایط استریل صورت پذیرد، مورد استفاده قرار می گیرد. چهار نوع هود کلاس II، شامل A، B1، B2 و B3 می باشند که بر اساس نوع مواد مورد آزمایش می توان در خصوص استفاده از این انواع تصمیم گیری نمود.

هودهای کلاس III بالاترین سطح حفاظت را برای کاربر و همچنین نمونه های مورد آزمایش فراهم می آورند. این هودها می توانند شامل کابینت های ایمنی زیستی یا گلاوباکس ها باشند. هودهای کلاس III با هدف حفاظت همزمان از کاربر، محیط و نمونه های مورد آزمایش طراحی شده اند. این نوع از هودها نسبت به فضای بیرون کاملا عایق بوده و به منظور کار با پاتوژن های انسانی و سایر مواد حساس مورد استفاده قرار می گیرند.

زیست فناوری پایاژن

تامین کننده

هود لامینار (Laminar Hood)

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکتهای معتبر تولید تجهیزات داروسازی کشور هندوستان، انواع مختلفی از هودهای لامینار آزمایشگاهی را با طیف متنوعی از کیفیت جهت تامین نیاز بخش های مختلف صنایع داروسازی فراهم کرده است.

هود لامینار (Laminar Hood)
با ما تماس بگیرید