دستگاه فلوید بد درایر (خشک کن بستر سیال) Fluid Bed Dryer

این دستگاه که در آن هوای گرم فن ها به گردش درمی آید، جهت خشک کردن محصولات گرانوله به کار گرفته می شود که طی آن عملیات خشک کردن به صورت پیوسته انجام میشود. آن چه که در تاریخچه این نوع سیستم ها وجود دارد این است که در گذشته از آن ها جهت خشک کردن مواردی همچون نخود فرنگی و دانه های ذرت و سویا استفاده می شده، اما امروزه مواد شیمیایی و معدنی نیز توسط فلوید بد پروسسور به خوبی خشک و فرآوری می شوند.

نحوه ی عملکرد این نوع سیستم ها به گونه ایست که گرانول های قرار داده شده در داخل مخزن به واسطه فشار باد به محفظه سیکلون وارد شده و گرد و غبار محصول را می گیرند. از ویژگی های بارز این نوع سیستم های فلوید بد درایر دقت بالای آن ها در تنظیم دما می باشد همچنین نوع سوختی که برای این نوع سیستم ها به کار گرفته می شود با توجه به انتخاب مشتری می تواند شامل گاز، برق و یا گازوییل باشد.

بیشترین کاربرد این نوع سیستم ها در دانه بندی و پوشش های دارویی و شیمیایی بوده و همین طور برای بهبود خواص مواد نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

زیست فناوری پایاژن
دستگاه خشک کن بستر سیال (FBD)

تامین کننده

به عنوان نتیجه گیری می توان گفت که سیستم های فلوید بد درایر می توانند مواد را به صورت یکنواخت خشک نموده و راندمان بسیار بالایی دارند. این در حالی است که در این سیستم ها قطعات و قسمت های در تماس با مواد از جنس استیل هستند.

دستگاه خشک کن بستر سیال (FBD)

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکتهای معتبر تولید تجهیزات داروسازی کشور هندوستان، انواع مختلفی از دستگاه های دستگاه فلوید بد درایر (خشک کن بستر سیال) را با طیف متنوعی از کیفیت جهت تامین نیاز بخش های مختلف صنایع داروسازی فراهم کرده است.

دستگاه خشک کن بستر سیال (FBD)
با ما تماس بگیرید