پرکن مایعات

در صنعت داروسازی برای پرکردن و بستن مهر و موم شربت ها، ژل های دندانی و داروهای کرمی غلیظ استفاده می کنند. مکمل های گیاهی نیز با استفاده از دستگاه پر کن مایعات خوراکی بسته بندی می شوند.
از آنجا که نیاز به نیروی انسانی کاهش می یابد و پر کردن کاملاً مکانیزه است، خرید این دستگاه مقرون به صرفه است. دستگاه دارای قسمت های مختلفی برای حمل بطری و تغییر موقعیت آن است. همچنین دارای سیستم نوار نقاله، نازل های پر کننده، موتورهای پر کننده، سیستم تحویل محصول و بیرون انداز است.
انواع دستگاه های پرکن شربت
متداول ترین عامل تعیین کننده در انتخاب دستگاه پر کن شربت عمدتا اختلاف ویسکوزیته محصول است. سایر عوامل دخیل شامل نوع ظرف مورد استفاده و میزان مطلوب پر شدن یک محصول خاص است.
1. دستگاه پر کن شربت بر مبنای گرانروی محصول
2. دستگاه پر کن شربت تا سطح مشخص
3. دستگاه پرکن شربت حجمی
4. دستگاه پرکن شربت پریستالتیک
5. دستگاه پر کن شربت بر مبنای وزن خالص
6. دستگاه پرکن شربت پیستونی

دستگاه پر کن شربت بر مبنای گرانروی محصول
این دستگاه بیشتر برای مایعات با ویسکوزیته پایین توصیه می شود که با تغییر دمای محیط یا تغییر نوع محصول تغییر نمی کند، بنابراین فقط برای محدوده کمی از محصولات قابل استفاده است.

دستگاه پر کن شربت تا سطح مشخص
این متداول ترین نوع دستگاه برای پر کردن و بسته بندی شربت ها است. می توان از آن برای پر کردن مایعات با ویسکوزیته پایین و متوسط استفاده کرد. هم چنین می تواند در پر کردن مایعات با ذرات جامد کمتر از 1.57mmاستفاده شود. این نوع دستگاه برای پر کردن ظروف بزرگ ایده آل نیست.

دستگاه پرکن شربت حجمی
این دستگاه با توجه به حجم و بدون توجه به وزن و سطح ظروف را پر می کند. امکان پر کردن محصولات مختلف از آب گرفته تا روغن های سنگین را دارد. قیمت آن بالا بوده و تولیدکنندگان مایعات در مقیاس کوچک امکان خرید آن را ندارند.

دستگاه های پرکن شربت پریستالتیک
از این دستگاه برای پر کردن مایعات در حجم کم با سرعت بسیار بالا استفاده می شود. این دستگاه برای مایعات با گرانروی پایین بسیار توصیه می شود. این دستگاه ترجیح بیشتر شرکت های دارویی بوده و از مخزن مایعات، پمپ پریستالتیک، موتور، لوله جراحی و رمزگذار چرخشی دیجیتال تشکیل شده است.

دستگاه پر کن شربت با وزن خالص
این دستگاه از مقیاس وزنی برای نظارت بر مقدار محصولات پرشده در ظروف استفاده و برای پر کردن ظروف بزرگ مانند گالن و قوطی های 20 لیتری مناسب است. این دستگاه در مقایسه با سایر انواع ماشین های پرکن، روش نسبتاً کندتری برای پر کردن ارائه می دهد.

دستگاه پرکن شربت پیستونی
یکی از قابل اطمینان ترین دستگاه های پرکن مایعات است. مدت زیادی توسط بسیاری از شرکت های بسته بندی مایعات مورد استفاده قرار گرفته است. این دستگاه برای محصولات ویسکوز یا محلول با ذرات بزرگ بسیار ایده آل بوده و در مقایسه با سایرین قیمت کمتری دارد.

زیست فناوری پایاژن

تامین کننده

جی پی ماشین (JP Machine)
پرکن مایعات (Liquid Filling)

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکتهای معتبر تولید تجهیزات داروسازی کشور هندوستان، انواع مختلفی از دستگاه های پر کن مایعات را با طیف متنوعی از کیفیت جهت تامین نیاز بخش های مختلف صنایع داروسازی فراهم کرده است.

پرکن مایعات (Liquid Filling)
با ما تماس بگیرید