روکش قرص (Tablet Coater)

دستگاه پوشش قرص یکی از تجهیزات صنعت داروسازی است که یک لایه نازک را بر روی سطح خارجی یک قرص دارویی اضافه می کند. این دستگاه با استفاده از چند مکانیزم ضروری عمل می کند که یکی از آنها ارتقای زیبایی ظاهری قرص جهت جذب بیشتر و استفاده آسان تر می باشد.
هم چنین با استفاده از این مکانیزم رنگ، بو و مزه نامطبوع قرص ها را می توان کاهش داد. به علاوه پوششش ایجاد شده شناسایی قرص را آسان تر کرده و هم چنین به عنوان یک ماسک بر روی قرص عمل می کند تا از تجزیه زیستی دارو در طبیعت جلوگیری کند. این عمل به گونه ای انجام می شود که با قرار گیری قرص در یک محفظه ی دایره ای دوار و به چرخش در آمدن آن موادی که به عنوان روکش انتخاب شده را به صورت یک محلول از طریق یک نازل و به کمک یک سیستم قابل کنترل بر روی قرص قرار می دهد.

در عین حال که عمل روکش گذاری انجام می شود دستگاه جریان هوای داغ را نیز به جهت تسریع در عمل روکش گذاری وارد مجفظه ی دوار می کند که دمای این هوا متناسب با نوع قرص از طریق خود سیستم قابل تنظیم نیز می باشد. با پایان عمل روکش گذاری عمل چرخش و اسپری شدن به اتمام رسیده و قرص به جهت خشک شدن به سمت درایر ها هدایت می گردد.

انواع مختلف تبلت کوترها:

* تبلت کوتینگ پن استاندارد
* تبلت کوتینگ پن محفظه دار
* تبلت کوتینگ پن بستر سیال

کوتینگ پن به سیستمی اطلاق می شود که برای تشکیل یک فیلم آبی یا آلی در اطراف هر نوع قرص یا گرانولی استفاده می شود. به عبارت دیگر دستگاهی است که بیشتر برای پوشش قرص ها و همچنین سایر محصولات دارویی استفاده شده و در بسیاری از کاربردهای دارویی ضروری می باشد.
در طراحی این تجهیزات عوامل مختلفی به جهت افزایش کارایی کلی دستگاه در نظر گرفته می شود که برخی از این عوامل شامل تغییرات دما، حجم صفحه، زاویه شیب و همچنین سرعت چرخش می باشد. در حقیقت روکش قرص ها زمانی یکی از عناصر اصلی در تولید دارو بوده اگر چه پوشش فیلم پلیمری به یک روش دیگری جایگزین آن شده است. با توجه به اینکه یک کوتینگ پن نقش مهمی در امر پوشش دهی به قرص ها ایفا می کند برخی از دلایل لازم برای سرمایه گذاری در این نوع تجهیزات به شرح زیر می باشد:
این نوع سیستم ها به طور چشمگیری در پوشاندن طعم، رنگ و بوی دارو کمک می کنند و این امر امکان فروش آسان داروها در بازار را فراهم می کند.
در محافظت از دارو در برابر آسیب های جسمی یا شیمیایی کمک می کنند، چرا که به محض استفاده از روکش بر روی دارو از هر نوع آسیب از نظر شیمیایی یا فیزیکی مصون نگه داشته و بنابراین احتمالاً روزهای نگهداری آن را افزایش می دهد.
به علاوه استفاده از این دستگاه ها به شما این امکان را می دهد تا مواد تشکیل دهنده مواد را به عنوان عامل اصلی ایجاد ناسازگاری شیمیایی در داروها در پوشش قرار دهید و البته بهترین چیز در این مورد این است که شما قادر خواهید بود مواد شیمیایی ضروری را که باید هنگام پردازش دارو مخلوط شوند تعیین کنید.
در نهایت این دستگاه از تجزیه دارو به ویژه هنگام قرار گرفتن در معرض مایعات معده محافظت کرده و این باعث می گردد تا سرمایه گذاری به جهت داشتن این نوع تجهیزات کاملاً ضروری باشد.

تامین کننده

روکش قرص (Tablet Coater)

شرکت زیست فناوری پایاژن با داشتن نمایندگی از شرکتهای معتبر تولید تجهیزات داروسازی کشور هندوستان، انواع مختلفی از دستگاه های روکش قرص (Tablet Coater) را با طیف متنوعی از کیفیت جهت تامین نیاز بخش های مختلف صنایع داروسازی فراهم کرده است.

روکش قرص (Tablet Coater)
با ما تماس بگیرید